niedziela, 25 października 2009

Prądnica

Prądnica, generator elektryczny – maszyna elektryczna (dawne nazwy: dynamo-maszyna, dynamo) zamieniająca energię mechaniczną na energię elektryczną. Wytwarzanie energii elektrycznej odbywa się w prądnicach dzięki zjawisku indukcji elektromagnetycznej. Odbywa się to na skutek względnego ruchu przewodnika i zewnętrznego pola magnetycznego.

Budowa i zasada działania

Głównymi częściami prądnicy są stojan (nieruchoma część związana z obudową) oraz wirnik (rotor, część wirująca wewnątrz stojana). Uzwojenie cewki umieszczonej w wirniku prądnicy przecina linie sił pola magnetycznego wytwarzanego przez uzwojenie wzbudzające i dzięki temu indukuje się w nim zmienna siła elektromotoryczna.

7 komentarzy:

  1. Kiedyś uczyłem się o tym w szkole a dziś sam u siebie w firmie wykorzystuję urządzenia które pobierają całkiem sporo prądu. W takim wypadku zdecydowałem się również na przejście do operatora https://poprostuenergia.pl/prad-dla-firmy/ który ma o wiele lepsze warunki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jakoś nigdy się nie interesowałam tymi kwestiami i jestem przekonana, że bardzo ważną sprawą jest mieć zawsze zaufanego elektryka. W takich sytuacjach ja zawsze dzwonię po http://anluks.pl/ gdyż wiem, że dla tego elektryka nie ma rzeczy niemożliwych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ważnym elementem naszego życia jest właśnie to aby mieć ciągle prąd w naszym domu i ja jestem zdania, ze takie sprawy są na pewno bardzo ważne. Dla mnie niezwykle ważną kwestią jest również to, że zawsze elektryk z https://elektryk-wroclaw.pl/oferta/ bez problemów jest w stanie nam pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bezpieczeństwo naszego domu zależy od wielu czynników, a jednym z nich jest prawidłowo działająca instalacja elektryczna. Niezależnie od tego, czy planujesz remont, budujesz dom, czy po prostu potrzebujesz drobnej naprawy, warto skorzystać z usług profesjonalnego elektryka. Polecamy https://elektrycy.warszawa.pl/ - miejsce, gdzie znajdziesz doświadczonego specjalistę, który szybko i skutecznie rozwiąże Twój problem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Projektowanie i instalacja systemów elektrycznych to skomplikowane zadanie, które wymaga wiedzy i doświadczenia. Dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnego elektryka. Na stronie https://www.warszawa-elektryk.pl/ można znaleźć szeroką gamę usług elektrycznych, które pomogą w realizacji każdego projektu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedy niedawno miałem problem z elektryką w moim domu, zdecydowałem się skorzystać z usług firmy znalezionej na https://pj-elektryk.pl/. Byłem bardzo zadowolony z ich profesjonalizmu i szybkości reakcji. Elektryk, który przyszedł do mnie, był nie tylko wysoce wykwalifikowany, ale także bardzo pomocny i dokładny w swojej pracy. Zdołał szybko zlokalizować i naprawić problem, a jego cenne porady pomogły mi w przyszłej prewencji. Zdecydowanie polecam tę firmę każdemu, kto potrzebuje solidnej i niezawodnej usługi elektrycznej.

    OdpowiedzUsuń